Implementasi Manajemen Peningkatan Mutu Berbasis Madrasah Pada MINU Pucang Bertaraf Internasional
DOI:
https://doi.org/10.47400/jiees.v2i2.41Keywords:
Management, Quality, MINU Pucang, International Standard MadrasahAbstract
This study aims to determine the implementation of madrasah-based quality improvement management at international standard madrasah at MINU Pucang Sidoarjo, this study uses a qualitative approach. As for the results of the study, it is known that the concept of international standard madrasa management quality in its implementation goes through the following stages: The concept of institutional management, supporting factors, weaknesses, planning stages, Doing, checking, acting. From these stages, madrasah are produced that are able to compete and are competent and attract the interest of parents and students to be able to study at MINU Pucang Sidoarjo.
Downloads
References
Chotimah, C., & Nisa, K. (2019, November). Peran Manajemen Sumber Daya Manusia Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan di MA Bertaraf Internasional Amanatul Ummah Pacet. In Prosiding Seminar Nasional Multidisiplin (Vol. 2, No. 1, pp. 125-128).
Departemen Pendidikan Nasional, 2007, Panduan Penyelenggaraan Rintisan Sekolah Dasar Bertaraf Internasional, Depdiknas Dirjen Manajemen Pendidikan Dasar dan Menengah, Jakarta.
Hamalik, Oemar. 2007. Dasar-Dasar Pengembangan Kurikulum. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Haryati, S. (2012). Pengembangan model manajemen pembiayaan sekolah menengah pertama (SMP) rintisan sekolah bertaraf internasional (RSBI) di Kota Magelang. Journal of Economic Education, 1(1).
Hendyat Seotopo. 2003. Pendidikan dan Pembelajaran Teori, Permasalahan dan Praktek Pendidikan.
Mohammad Syaifuddin, dkk. Manajemen Berbasis Sekolah,Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi, Departemen Pendidikan Nasional. 2007
Mulyasa, H. E. 2011. Manajemen dan Kepemimpinan Kepala Sekolah Jakarta: Bumi Aksara.
Prawirosentono, Suyadi. 2004. Filosofi Baru Tentang Manajemen Mutu Terpadu (Total Quality Management) Abad 21 Studi Kasus dan Analisis. Jakarta: Bumi Aksara.
Sudarsana, I. K. (2018). Pentingnya Sekolah Bertaraf Internasional di Bali. Ganaya: Jurnal Ilmu Sosial dan Humaniora, 1(1), 135-143.
Suparlan. 2008. Membangun Sekolah Efektif . Yogyakarta: Hikayat.
Suryana, S. (2017). Permasalahan mutu pendidikan dalam perspektif pembangunan pendidikan. Edukasi, 2(1).
Supriyadi, Dedi. 2006. Satuan Biaya Pendidikan Dasar dan Menengah. Bandung : Remaja Rosdakarya.
Usman, Husaini. 2008. Manajemen Teori Praktik dan Riset Pendidikan Jakarta: Bumi Aksara
Umiarso dan Imam Gojali. 2011. Manajemen Mutu Sekolah di Era Otonomi Pendidikan, Jakarta: IRCiSoD.
Widodo, H. (2016). Potret pendidikan di Indonesia dan kesiapannya dalam menghadapi masyarakat ekonomi Asia (MEA). Cendekia: Jurnal Kependidikan Dan Kemasyarakatan, 13(2), 293-308
Published
How to Cite
Issue
Section
Copyright (c) 2021 JIEES : Journal of Islamic Education at Elementary School
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.